Witaj Bartozie:
Przykro mi słyszeć o twoim drganiu hamulca. Ja i kilku kolegów doświadczyliśmy tego na Canter FG w latach 2012-2018. W wielu z tych przypadków problem był związany z kombinacją felg, które nie były idealnie wyśrodkowane na piastach po zamontowaniu i/lub nieodpowiednim dokręceniem nakrętek. Nakrętki kół należy ostrożnie dokręcić momentem 350 - 400 stóp / funt w gwiazdę. Gdy jestem zadowolony, że obręcz jest wyśrodkowana i wszystkie nakrętki są dokręcone palcami, kontynuuję dokręcanie w gwiazdę za pomocą klucza o około ćwierć obrotu każdy. Gdy już trudno je obracać kluczem bez pomocy, przechodzę do wyciągniętej rękojeści na około 1/8 obrotu (nadal w gwiaździstym układzie), a następnie do klucza dynamometrycznego - ponownie 1/8 obrotu w gwiaździstą strukturę. Jestem pewien, że to przesadne zachowanie z mojej strony, ale działa, więc będę się tego trzymać. Hipoteza jest taka, że nierówne,
Powodzenia!
Howarda
[/ZACYTOWAĆ]
Wszystko zostało zrobione poprawnie, jeśli chodzi o dokręcanie. Felgi są proste. Doświadczyliśmy nawet i kupiliśmy nowe bębny. Zakładamy samochód. Mechanik przejechał kilka kilometrów i zrobił kilka hamulców. Po 30 minutach problem powrócił. Po tym czasie ponownie zaczął pulsować podczas hamowania. Zdjęliśmy bębny, poszli do warsztatu, który je zmierzył i okazało się, że jedna ma pulsację 0,4 mm, a druga 0,2 mm. Oszlifował go, żeby miał idealnie 0,0 mm. Założyliśmy to ponownie i po 30 minutach powtórzyło się to samo. Drugim doświadczeniem było odłączenie przednich hamulców i problem zniknął, gdy samochód hamował tylko na tylnych kołach.